Pages

Thursday, February 25, 2010

Santau

Tadi aku makan malam bersama pakcik aku. He is still young but I called him Pakcik.
Aku yang drive. Kami makan di Restoran kegemaran ku. Actually aku bukannye suka restoran die, yang aku suke koey teow sup je!
Serius sedap! Bagi la semua makanan kat aku yg boleh dimakan semua aku kata sedap. Masa dalam kereta sembang2 mengenai blog.
Aku sangat suka paksa orang baca blog aku. Tetibe terbuka cerita mengenai tajuk
Santau yg dipetik dari sebuah blog yg dibaca oleh nyer. Apa yg orang tu cerita sangat betol dan logik.

Kenapa santau dikenali dikalangan orang Melayu?
Kenapa bukan Cina, India, Mat Salleh dan Awang Hitam?
Kenapa santau ini berlaku kepada warong2 gerai2 kecil yg ditepi jalan?
Kenapa juga berlaku di tempat menjual makanan?
Di gerai2 abang burger? abang nasi lemak? abang rojak?
Kenapa? Kenapa? Kenapa?
Kenapa diorang tak santau Mcd ke KFC ke TGI Friday ke A&W ke?

Baru untung besar. Setakat kedai sebelah menyebelah buat habis duit nak santau pun.
Betul juga! Tak dapat dinafikan lagi.
Bak kata Karam Singh Walia.
'Kenapa benda ini berlaku? Sampai bila ia akan berlarutan?' saya Karam Singh Walia melaporkan berita utk hari ini. Sekian

2 comments:

  1. salam.. sorry bukannye berniat nak menyebok kat blog ni, tapi interesting topics.. skarang ni bukannye org2 berniaga je yg kene santau. student yg score cgpa pon kene jgk.. so, watch out..

    ReplyDelete
  2. puyie : hehe..thanks..tak tau pula skang ni student pun dah pndai santau menyantau..igtkan orang2 tua jer..hish..aper nk jadi ntah.. mmg perasaan dengki tu tak bole hilang dari sifat manusia..tapi boleh kurangkan..tapi diorang nyer dengki tu tahap maksima..thanks neway bg tau

    :)

    ReplyDelete