Pages

Monday, March 1, 2010

Sotong!!

Tengah2 takde idea ni aku teringat sesuatu.
Walaupun cerita ini agak basi tapi saje aku nk kongsi sama2!
Aku memang suke memasak. Bukan masak yg senang2.
Seperti masak maggi, masak nasi, dan goreng telur
Tapi ni UP sket! haha.
Masak sambal sotong. Dikategorikan sebagai senang juga. Cume sambal tu kne lazat la.
Org yg power je boleh buat. Haha. Angkat bakul.
Hari tu masa aku nk masak sambal sotong.
Barang2 keperluan dah ada.
Cili blend siap! Bawang siap! aper lagi? Ok. Masukkan bawang yg telah di'blend' ke dalam kuali yg tgh panas menggelegak.
Kemudian masukkan cili juga.
OK sambal dah siap!
Kemudian masukkan sotong.
Aik. Mana sotong? Biasa nye ada dalam peti ais.
Tetibe nasib kurang baik.
Sotong pula takde.
Tapi sambal dah siap. Hati aku pula yg panas menggelegak!
Bukannye aku nk jual nasi lemak makan dengan sambal je.
Akhir sekali aku biar jer la sambal tu. Masuk dalam tupperware. Simpan dalam peti ais.
Tak dapat la aku makan sambal sotong pada hari tu.
Pengajaran yg dapat dikongsi bersama : Nak buat ape2 double triple check dulu. Tak rugi pun. Jangan jadi seperti aku. Nak masak sambal sotong. Sambal ada. Sotong pula takde. Haha


1 comment: