Pages

Saturday, February 6, 2010

Our 1st dating

Saje-saje nk berkongsi pengalaman yang terpedam. Tahun ni masuk 3tahun aku ngan Ikmal bercinta.
Kiteorang dating dekat Sunway Pyramid.
Tempat paling budget dan dekat utk anak muda macam kami ni nk dating.
Actually, aku knal Ikmal dari seorang rakan yang juga kawan baik masa dulu.
Tapi aku tak pnah nk cakap dengan Ikmal pun.
Cos that time pun aku dah ada boyfriend and Ikmal sangat la pendek and macam budak2 gengster dengan mengenakan seluar jinjang dan sleeveless yang sangat tak seksi utk si kerempeng seperti kapal terbang boleh landing. 1st time aku keluar ber'group' skali dengan Ikmal dekat Ampang. Aku tak igt name tmpt tu. Dan masa tu aku sangat sungguh berlagak sbb tak pandang langsung si pendek tu. Ok. Dah abis Part 1.


Part 2.
5 bulan kemudian selepas hari keluar ber'group' dengan rakan2.
Aku dah start active dan makin pandai main myspace cos terlampau boring.
That time aku blaja dkt Uitm Shah Alam. Suke sangat main myspace masa tu cos bole tukar layout dier. Boleh pilih nk layout macam girl2, emo, artist dan etc.
So aku add la sorang mamat ni yang profile picture nyer agak handsome dan macam dicrop gambar sbelah dier. Jeng.jeng.jeng. Rupenyer Ikmal yang aku pernah keluar bersama rakan2ku dulu. Biasa la gambar kat myspace mesti la semua nk hot. Bile tgk kat realiti. Tak pun se'hot' dkt profile picture. Habis Part 2.


Part 3
Bile dah di approve oleh Ikmal barulah kiteorang mula sesi perkenalan.Yang berbunyi begini.

Feb 22, 2007 10:44 PM
tasha!kan?haha.u knoe wat?
ur main pic ni nampak cam laki.
i tot u laki.
haha.pastu i ckp jamie.n then die ckp u.
haha.baru i tau.
i cam tak cam sangat lorh.thanks for addin.
yey2.kawan i da byk sikit.haha


Feb 23, 2007 11:41 PM
haha!
not u la.ur pic.
i honest la.
salah ke.
tukar la.haha.





Feb 25, 2007 7:55 PM
tasya!!haha.gle u da merajuk.
alaa cane nak wat nih.haha.
i ckp pic ni cam lelaki yg kacak je.
tapi pic u lain cam pompuan yang lawo.
so mane2 pun u menang gak an.hahaha.
alaa xle cover da.biar la!haha.
its not u la.its the pic.


Feb 25, 2007 9:26 PM
haha.
yela.
u takde keje lain ke?
dari ritu memanjang je on9.






Feb 25, 2007 9:54 PM
u tau.
i ske lagu ungu tu.
everytime i cam g page u dengar je.
gle awesome.




First of all. Ikmal you sangat la selamber budin cakap i muke macam lelaki padahal gambar tu nmpk muke aku mcm ala-ala korean and sangat banyak picture comment masa tu.
And senang2 suruh tukar my default picture.
So aku pun buat bodo.
Then 2 months later we all start ber'chatting' balik.
Masa tu aku tengah porak peranda dengan boyfriend dulu.
So terase diri ini macam nk flirt2 dgn org lain.
Ikmal and aku start bertukar number telefon masa tu. Main2 misscall konon. Cett..podah.

Part 4
17 May 2007. 1st keluar dengan Ikmal. Die bawa 190E color hijau.
Aku cakap ngan dier mak dier tak marah ker bawa kereta keluar. Mercedes pulak tu.
Pastu die cakap la tu kereta die.Iyelah siapa nk percaya klu orang pendek kecik yang hanye berat 47kg bw kereta besar dari saiz badan.Haha.
After teman Ikmal pergi potong rambut dekat taipan then die bawa aku gi Sunway Pyramid and blanja aku ' The Chicken Rice Shop' then tgk movie.Masa tu aku dah break up ngan ex-boyfriend aku for few days ago.
Masa tgh makan ni aku pun mula la story-mory dekat Ikmal pasal kisah aku and the ex-boyfriend.
Aku cakap la yang aku ni banyak survive utk blah.blah.blah. Setahun selepas kiteorang couple barulah Ikmal tegur aku kate sbenarnyer aku nk cakap 'sacrifice' bukan 'survive'. Malu gile. Cos i keep saying
'i survive' byk kali okey! 1st time dating pun aku telah menunjukkan kebodohan aku. So pengajaran disini : Tak salahkan nk gune perkataan dalam bahasa melayu walaupun dengar macam pelik. Actually, penggunaan ayat survive tu sangat la salah. Cos sebenarnye aku nk cakap sacrifice.

THE END

No comments:

Post a Comment